sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Cum faci un stylus pentru ecran capacitiv - cel mai simplu


Foarte simplu si repede - si ieftin: ai nevoie doar de un pix, o punga de chipsuri obisnuita si 2 elastice.

Tai din punga de chipsuri o fasie cu care invelesti complet pixul - cu partea metalizata spre exterior - iar cele doua capete le indoi si le fixezi cu elasticele (ai putea si sa le  lipesti cu scotch, dar e preferabil sa nu le lipesti de la inceput - poate nu iti iese perfect din prima).

Iese un stylus rudimentar dar functional, cu care poti scrie si poti manevra tableta sau telefonul fara sa lasi urme de degete. Merge pe orice tableta sau telefon cu ecran capacitiv (cu multitouch) fie ca are Android sau Windows sau e iPad sau iPhone. Nu cred ca merge pe tabletele chinezesti cu ecran rezistiv, dar acelea vin de obicei cu propriile lor stylusuri.


Din experienta mea, se pare ca e bine ca varfurile (ambele functioneaza) sa nu fie foarte ascutite, sa nu atinga ecranul intr-un singur punct ca nu le simte, sa aiba cam grosimea unui varf de marker (si sa nu fie prea rigide).

De aici am aflat ca punga de chipusuri poate fi folosita la asa ceva:

How to make Kobausks Capacitive Stylus

dar metoda lui e mult mai sofisticata si probabil rezulta un stylus de mai mare precizie, deci daca aveti rabdarea si indemanarea necesare, urmati exemplul lui, nu al meu.

Mai exista si alte metode, cu "conductive foam" (burete gri din ala in care vin ambalate procesoarele si alte chestii electronice) sau cu o... soseta din material antistatic.

--------------
Later edit: se poate si picta cu stylusul asta improvizat - mult mai bine, mai usor, mai firesc decat cu degetul, in orice caz. Asta am pictat in SketchBook Mobile Express:



...dupa care am descoperit ca aplicatia are o varianta speciala pt tablete, numita  SketchBook Express, foarte promitatoare, despre care cred ca voi scrie aici pe blog dupa ce ajung sa o cunosc.

2 comentarii:

  1. Salut tuturor eu am folosit tocu de la ochelari și funcționează perfect tocu e din tablă acoperit cu pile nu e din metale ușoare pentru-ca e atras de magnet

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocu meu de la ochelari e din tablă acoperit cu piele și e perfect capacitiv an mana

    RăspundețiȘtergere